Ne félj, nem vagy egyedül!

Vigasztaló Szó

Szent József

2021. március 11. - vigasztaloszo

A Schőnstatt családos mozgalom alapítóját, Josef Kentenich atyát (1885-1968/ boldoggá avatási folyamat elindult 1975-ben) megkérdezték egyszer, mi volt számára a nehezebb megpróbáltatás, dachaui koncentrációs tábor, vagy a száműzetés Európából. Ő azt felelte: az volt a legnehezebb, hogy apa nélkül nőttem fel. Korunk – különösen is gyermekeink hangtalan kiáltása egy „apátlan generáció” kiáltása.

Isten bölcs döntése és gondviselésének jele volt, hogy a megtestesült Fiú mellé földi apát is rendelt. Jézus teljesen Isten és teljesen ember. Emberségének szükséges volt egy édesanya mellett egy édesapa is. Apa, aki a törvényt tanítja számára igaz életével, szavaival, fegyelmével. Apa, aki kinyitja a fiúgyermek számára az utat a világ felé, aki bevonja az ifjút a munka világába. „Aki tulajdon Fiát nem kímélte, hanem mindnyájunkért odaadta, hogy ne ajándékozna nekünk vele együtt mindent?” (Róm 8,32) Ahogyan Jézus nekünk adta a kereszten függve Édesanyját, úgy nekünk adja nevelőapját is, hogy gyógyírt nyújtson a széttört családok stigmáját viselőknek. Azoknak, akik számára az apa ismeretlen fogalom, azoknak, akiknek az apa fenyegető erő, vagy akiknek az apa az önzés szobra, azoknak, akiknek az apja talán csak fizikailag van jelen a családban. Jézus ma Szent Józsefre mutat: „Íme a te apád!” József az Atya „árnyéka” - Isten atyai szeretetének megvalósítója – korunk édesapáinak is tanítómestere, példaképe.

Szent József a haldoklók nagy pártfogója is. Ha a halálos ágyon fekszünk majd, vajon mit fogunk bánni? Hogy nem volt nagyobb házunk, vagy több pénzünk? Vagy azt, hogy a karrierem a családom rovására ment? Hogy nem voltam elég időt a gyermekeimmel? Hogy feláldoztam a házasságom az önzés oltárán? Bárcsak megbékültem volna Istennel, míg lehetett! Bárcsak elmondtam volna a számomra fontos embereknek, hogy szeretem őket! Bárcsak elmondtam volna a gyermekeimnek, mennyire szeretem őket és büszke vagyok rájuk! Bárcsak ne sajnáltam volna az időt Istennel tölteni

Kedves Testvérem! Ha olvasod ezeket a sorokat, az azt jelenti, hogy életben vagy. Ahogy a dal mondja: „Ma még lehet, ma még szabad – borulj le a Kereszt alatt”.

A bejegyzés trackback címe:

https://vigasztaloszo.blog.hu/api/trackback/id/tr7016457928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása